Avidly ja Yamaha Motor Europe aloittivat yhteistyönsä Marine-liiketoiminnan konseptien uudistamisesta. “Jo varsin varhaisessa vaiheessa huomasimme, että Yamahan alabrändit tarvitsevat vahvan kattokonseptin. Halusimme laajentaa näkökulmaa tavalla, joka koskettaa kuluttajia ja on riittävän joustava, jotta sitä voidaan soveltaa eri tarkoituksiin ja eri markkinoilla, sanoo Avidlyn luova suunnittelija Erno Bärlund.
Ratkaisu Yamahan kattokonseptiksi löytyi varsin läheltä. Jo aiemmin markkinoinnin käytössä ollut termi “Powered by Yamaha” laajennettiin pienillä muutoksilla kattamaan koko tuoterepertuaarin.
“Tuotteissamme on kyse isommasta asiasta kuin vain paremmasta suorituskyvystä ja teknisestä ylivoimasta. Haluamme ennen kaikkea voimaannuttaa ihmistä. “EmPowered” on oivallus, joka kuvastaa paitsi teknistä ylivertaisuuttamme myös tapaamme puhua asiakkaille ja ottaa heidät mukaan tarinaamme, kertoo Yamaha Motor Europen viestintäpäällikkö Renzo Moscou.
EmPowered -konseptin lisäksi Avidly suunnitteli myös vesijeteille uuden markkinointikonseptin “Make Waves”, joka julkistettiin joitakin viikkoja sitten. Sen ytimessä on puhdas hauskanpito, joka on ominaista vesijeteille: jännitystä, adrenaliinia ja raakaa voimaa. Avidly on uudistanut myös Yamahan omistamien venebrändien Yamarinin ja Yamarin Crossin brändi-ilmeet, jotka näkyvät verkosta veneen kylkiin.