Toteutuksesta haluttiin tehdä hauskalla tavalla aito ja elämänmakuinen. Näin päädyttiin sketsisarjaan, johon ammennettiin ideoita oikeasta elämästä ja kuljettajien päivittäin kohtaamista tilanteista, joihin on helppo samaistua.
Videot levisivät ensimmäisen kuukauden aikana tehokkaasti ja suurilta osin orgaanisesti: ensimmäisen Linjalla-jakso keräsi YouTubessa 75 015 näyttökertaa ensimmäisen vuorokauden aikana ilman maksettua näkyvyyttä ja videota katsottiin ensimmäisen 3 kuukauden aikana yhteensä yli miljoona kertaa.
Ensimmäisen kauden saamaan menestyksen siivittämänä toteutettiin toinen kausi, jota tähditti uudelleenkouluttautunut linja-autonkuljettaja Markku Nevalainen (Jaakko Saariluoma). Edellisen kauden tapaan toinen kausi levitti naurua ja hyvää mieltä ympäri Suomen: muutamassa kuukaudessa toisen kauden videot keräsivät esimerkiksi Facebookissa yli 16 300 reaktiota.