Sosiaali- ja terveyspalvelualan yritys Mehiläisen vahva asiantuntija- ja laatumielikuva haluttiin tehdä tutuksi ja läheiseksi myös nuorten naisten kohderyhmässä.
#uskalla-kampanjassa nostettiin esiin nuorten naisten arkojakin terveyteen liittyviä huolia ja rohkaistiin heitä puhumaan niistä asiantuntijan kanssa avoimesti ja luottamuksellisesti. Kampanja muistutti, ettei terveyspulmien kanssa tarvitse jäädä koskaan yksin.
#Uskalla-kampanja käynnistyi Mehiläisen ja valokuvaaja Viivi Huuskan #Uskalla -valokuvanäyttelyn avajaisilla. Viivi ikuisti näyttelyyn viisi rohkeaa naista, joiden koskettavat tarinat kerrottiin sekä valokuvin että videona. Valokuvanäyttelyn lisäksi kampanja näkyi ja kuului laajasti myös digitaalisissa kanavissa, Basso-radiossa, ansaitussa mediassa sekä blogiyhteistyön kautta.
- Haluttiin tehdä jotain merkityksellistä. Jotain mistä nuoret naiset voisivat saada voimaa. Sen vuoksi kampanjaan haettiin viisi rohkeaa naista kertomaan heidän henkilökohtaisia terveyteen liittyviä asioita. Oli äärimmäisen voimaannuttavaa nähdä kuinka nämä viisi upeaa naista saivat itsekin voimaa, kun pääsivät puhumaan avoimesti asioista. Millaisia tunteita nämä naisten henkilökohtaiset tarinat voivatkaan vastaanottajissa saada aikaan? Kampanjasta vastaava Creative Rainer Geselle pohtii.
Oli hieno kokemus olla kuvattavana. Kuvauksissa vallitsi ihana rauha ja tuntui siltä, että oli oikea hetki, että oli hyvä fiilis. Oli hyvä olla.
TIIA, 27, ENDOMETRIOOSI
Tuntuu kuin olisin tuntenut nämä ihmiset paljon pidempään kuin tunnin verran. Hienoa tavata rentoja ja avoimia ihmisiä, jotka ovat minun kaltaisiani.
MIRA, 31, UNETTOMUUS JA ITSETUNTO-ONGELMAT RASKAUDEN JÄLKEEN
Jokaisen pitäisi olla rohkeasti oma itsensä. Se on tärkeä asia, ja oma terveys on jokaiselle ihmiselle se prioriteetti numero yksi.
MIMOSA, 27, KORKEA MELANOOMARISKI
Mulle olisi tärkeää, että työuupumuksesta,stressistä ja unettomuudesta uskallettaisiin puhua. Sillä vaikka päivä päivältä puhumme enemmän sairauksistamme ja niiden oireista, niissä on yhä sellainen stigma, ettei niistä kehtaa, saa tai voi puhua.
TYTTI, 29, TYÖUUPUMUS JA UNETTOMUUS
On ihanaa, että uskaltaa olla sellainen kuin on ja näyttää siltä miltä näyttää. Näiden kuvausten antama kokemus vahvistaa vielä sitä oloa.
NOORA, 27, AIKUISIÄN AKNE
Kampanja ylitti sille asetetut tavoitteet mm. ansaitun median osalta. Uskalla-kampanjasta ovat kirjoittaneet muun muassa MTV, Ilta-Sanomat, Iltalehti ja Me Naiset ja se oli iltapäivälehtien luetuin juttu usean päivän ajan.
Lue lisää tarinoita yrityksistä, joita olemme auttaneet eteenpäin
Meejo yhdistää koko Suomen
Työt
Food for a better tomorrow
Työt
Voimaannuttavat markkinoinnin konseptit
Työt
Raportointikokonaisuuden selkeyttäminen
Työt
Älä näe vain Downin syndroomaa. Näe kokonaisuus
Työt
Brändi on yhteinen asiamme.
Työt
Holy Mobile -kampanja
Työt
Suomen elämänmakuisin bussiyhtiö
Työt
Stockmann halusi viestiä vuosikertomuksessaan uudesta strategiasta
Työt
Konseptointia ja raikasta ilmettä
Työt
Kun Mielensäpahoittaja kohtaa Enni Rukajärven
Työt
Vaasan seudun uusi ilme henkii alueen asukkaiden optimismia.
Työt
Opi ja kasva – lue lisää aiheeseen liittyviä sisältöjä