Siirry sisältöön
case  Meejo

Meejo

Brändi, Luova suunnittelu, digitaalinen markkinointi

Meejo yhdistää koko Suomen

Ympäristöasiat, vastuullisuus ja elämyshakuisuus ovat nyt esillä enemmän kuin koskaan  ennen, mutta silti bussilla matkustamisen täysi potentiaali on vielä hyödyntämättä. Miksi? 

Järjestelmät laahaavat aikaansa ja rutiinit ovat raskaita. Korostunut hintakilpailu saa kilpailijat  syömään toinen toisiltaan. Vilkkaat reitit ruuhkautuvat ja pienet kunnat kärsivät  muuttotappiosta. Pienet paikalliset toimijat jäävät jalkoihin. Matkustajat kokevat sopivien  aikataulujen ja reittien selvittelyn hankalaksi ja hitaaksi. 

Jo lähes 100 vuoden ikää hipova Savonlinja halusi yhtenä Suomen suurimpana bussiyhtiönä  muuttaa suuntaa. Yhdessä sovelluskehittäjä Bitfactorin ja Avidlyn kanssa syntyi ratkaisu,  jonka tavoitteena on yhdistää koko Suomi.

meejo

Uuden ajan lippupalvelu Meejo yhdistää ihmiset, paikat ja kokemukset 

Meejo on täysin digitaalinen ja uudenlainen liikkumisen palvelu. Sen tavoitteena on yhdistää  suomalaiset matkustamisen palveluntarjoajat, jotta asiakkaille olisi tarjolla entistä  monipuolisempia ja laadukkaampia liikkumisen palveluita kätevästi yhdestä paikasta, ilman  ylimääräistä päänvaivaa. 

Meejon valikoimassa on kaukoliikenne-, paikallisliikenne-, paketti- ja työmatkoja sekä erilaisia  tapahtumakuljetuksia. Matkalippujen ostamisen lisäksi palvelussa voi myös tarkastella  bussiaikatauluja, tehdä paikkavarauksen matkalle, katsoa lähimmän pysäkin sijainnin sekä  seurata bussin etenemistä kartalla. Meejolaiset saavat käyttöönsä lisäksi vaihtuvia etuja,  kuten ilmaiset ääni- ja e-kirjat. 

Tulevaisuudessa palveluun integroidaan myös HSL:n, Fölin ja VR:n kaltaisia lippujärjestelmiä.  Palveluun voivat kuulua bussi- ja junalippujen lisäksi myös esimerkiksi metro-, ratikka-, laiva-  ja lentoliput, taksimatkat sekä myös uudenlaiset ekologiset matkustusmuodot, kuten  sähköpotkulaudat ja kaupunkipyörät.

meejo

Brändi on osa kokemusta

Palvelun taustalla on Savonlinjan oma, hyväksi havaittu Linjalla-sovellus. Palvelun haluttiin  kuitenkin palvelevan puolueettomasti kaikkia liikennöitsijöitä, joten oli selvää, että sille tulisi  rakentaa oma itsenäinen brändinsä. Palvelu suunniteltiin hektistä elämää elävälle, hiukan  tutkimusmatkailijaluonnetta omaavalle milleniaali-sukupolvelle, sillä sen koettiin olevan  luonnollisin ja otollisin kohderyhmä testaamaan uutta, markkinoille ponnistavaa digipalvelua. 

Meejossa yhdistyy helppous ja lähestyttävyys sekä vapaus ja spontaanius. Myös nimi valittiin  kuvaamaan näitä arvoja. Meejon viestinnän tavoitteena on olla selkeää ja yksinkertaista,  elävyydestä ja persoonallisuudesta tinkimättä. Leikittelevät kuvitukset kuvaavat Meejon  monipuolista palveluvalikoimaa. Käyttäjäystävällisyyttä pyrittiin vaalimaan selkeällä  typografialla ja ikoneilla, väreissä huomioitiin monipuolisuus, yhdisteltävyys ja nuorekkuus. 

Valokuvien aiheet ja “instamainen” tyyli vahvistavat mielikuvaa tavallisten ihmisten arjessa  helposti mukana kulkevasta Meejosta.

 

case meejo

case meejo

case meejo

 

case_meejo_animaatio-02

case_meejo_animaatio-03

Palvelu julkaistiin joulukuussa 2019 ja sen lanseeraus ja markkinointi kohdistuu suurimmaksi  osaksi someen ja digiin. Jotta tulevaisuus olisi vieläkin vaivattomampi, meejolaisia kannustetaan aktiivisesti antamaan palautetta ja jatkokehittämään palvelua – meejo.fi! 

Lataa appikaupasta tai MEEJO.fi

Sanna Rautio

Lisätietoja antaa

Sanna Rautio
sanna.rautio@avidlyagency.com

Lue lisää tarinoita yrityksistä, joita olemme auttaneet eteenpäin

Opi ja kasva – lue lisää aiheeseen liittyviä sisältöjä

  On hetkiä maailmanhistoriassa, jotka muokkaavat toimialaa tai toimialoja voima...
Image showing Teea Björklund & Minna Utriainen 3 min read by Teea Björklund & Minna Utriainen
  Uuden aikakauden alku Viime aikojen pyörremyrskyä seuratessa olen useasti miet...
Image showing Jesse Maula 2 min read by Jesse Maula
Olen äärimmäisen yksinkertainen ihminen. Ja laumasielu. Olen mielelläni samaa mi...
Image showing Sanna Rautio 6 min read by Sanna Rautio