Siirry sisältöön

Feelia Oy

Maistuvaa kotiruokaa kotiovelle toimitettuna – kampanja kiritti verkkokaupan huimiin tuloksiin

Elämyksellistä valmisruokaa Pyhännältä

Feelia Oy on elämyksellisen valmisruokailun innovatiivinen uranuurtaja. Pyhännällä vuonna 2007 perustettu yritys valmistaa maukkaita, terveellisiä ja turvallisia valmisruokia, joiden reseptit ovat suomalaiseen makuun sopivat, valmistus taattua pyhäntäläistä käsityötä, kotimaisuusaste korkea ja säilyvyys pitkä oman patentoidun autoklaavitekniikan ansiosta.

Keväästä 2019 asti Feelia on ollut Avidlyn MaaS-asiakas eli Avidly huolehtii kaikesta Feelian markkinointiviestinnästä tiiviissä ja jatkuvassa yhteistyössä asiakkaan kanssa.

Feelia - Terveisiä Pyhännältä! Maukasta kotiruokaa kotiovelle.

Helpotusta arkeen kotiruoan verkkokaupasta

Feelia on tullut tunnetuksi ketteränä ja kustannustehokkaana kasvuyrityksenä erityisesti julkisella sektorilla sekä horeca-sektorin tukuissa ja yrityksissä. Feelia esimerkiksi toimittaa Kangasalan kaupungin kouluruoat. Monissa vähittäiskaupoissa näkyvä Take-a-Soup-valmiskeittoasema on Feelian kehittämä konsepti.

Feelian tuotteita on jo pari vuotta myyty myös suoraan kuluttajille yrityksen verkkokaupassa, mutta myynti on ollut verrattain pientä. Feelia Ruokakauppa -verkkokaupan uudistuksen myötä sen tunnettuus ja myynti haluttiin nostaa aivan uudelle tasolle. Kaikkien suomalaisten haluttiin tiedostavan, että Feelia Ruokakauppa toimittaa maistuvaa kotiruokaa suoraan kotiovelle kaikkialla Suomessa, kätevästi vain kuumennusta vaille valmiina. Tärkeimmäksi kohderyhmäksi valittiin ruuhkavuosia elävät lapsiperheet, jotka kaipaavat arkeensa helpotusta mutta haluavat kuitenkin ruokailla terveellisesti kotiruoalla.

feelia-ruokakauppa-mockup

Kampanjalla koko Suomen ruokakaupaksi

Avidly suunnitteli uudistuneelle Feelia Ruokakaupalle lanseerauskampanjan, joka toteutettiin helmikuussa 2020. Kampanjan keskiössä oli Avidlyn inhouse-tuotantona toteutettu mainosfilmi, päätähtenään Feelian yhteistyökumppani, hiihtäjä Krista Pärmäkoski. Mainosvideota ajettiin mm. MTV3- ja Ava-kanavien prime timessa sekä mtv.fi-palvelussa ja YouTubessa.

Myös digi- ja somekanavat otettiin tehokkaasti haltuun LinkAd-mainoksilla sekä bannereilla, joiden näyttöpaikoissa käytettiin ohjelmallista ostamista. Kampanjaa tuki suunnitelmallinen Google-mainonta. Verkkokaupassa käyneille tehtiin uudelleenmarkkinointia mm. Facebookissa, Instagramissa ja Googlen verkostoissa.

Kaikissa materiaaleissa sekä uudistuneessa verkkokaupassa näkyi Avidlyn jo aiemmin uudistama Feelian brändi-ilme.

Tuloksena huikeaa kasvua – myös myynnissä

Kampanjan toimepiteillä saavutettiin erittäin laaja peitto: lähes miljoona näyttöä, joista uniikkeja yli 400 000.

Kampanjan tuloksena Feelia Ruokakaupan kävijämäärä nousi yli 2000 % ja euromääräinen myynti nousi keskimäärin n. 2,5-kertaiseksi aiempaan verrattuna. Feelian ja Feelia Ruokakaupan tunnettuuden sekä myynnin kasvun tueksi ja sen kiihdyttämiseksi edelleen Avidly tekee jatkuvaa some- ja Google-mainontaa, kuten myös muita markkinointiviestinnän materiaaleja eri asiakassektoreille ja kohderyhmille.

Tilaa kotimaista ruokaa kotiovelle täältä

Lue lisää tarinoita yrityksistä, joita olemme auttaneet eteenpäin

Opi ja kasva – lue lisää aiheeseen liittyviä sisältöjä

Tämä viikko on suurimmalla osalla suomalaisista käynnistynyt pienessä univajeess...
Image showing Maria Huttunen 2 min read by Maria Huttunen
Markkinointi, sen asema ja rooli on ollut tapetilla viimeisen vuoden aikana. Jo ...
Image showing Jyrki Vaittinen 2 min read by Jyrki Vaittinen
Kyky uudistua on tällä hetkellä brändien kohtalonkysymys. Kun halutaan luoda uus...
Image showing Heidi Vidgren 1 min read by Heidi Vidgren