Siirry sisältöön
Cargotect_kansi1900x900_2

Cargotec

Raportointikokonaisuuden selkeyttäminen

Lähtökohta

Neljättä kertaa Avidlyn toteuttamalta Cargotecin raportointikokonaisuudelta toivottiin ilmavuutta ja selkeyttä. Osa sisällöstä oli päätetty siirtää verkkoon, jonne raportin tuli ohjata lukijoita.

Cargotec800x900 copy 2

Mitä teimme? 

Avidly suunnitteli julkaisun visuaalisen ja sisällöllisen konseptin, joka säilytti parhaat puolet aiemmista julkaisuista, mutta oli ilmeeltään kevyempi ja helppolukuisempi. Sisältöä karsimalla ja uudelleen järjestelemällä luotiin lukijalle selkeämpi kokonaisuus, joka nopeasti tarjoaa avaintiedot yhtiöstä. 

Osana raportointiprojektia Avidly suunnitteli ja toteutti Cargotecille monikäyttöiset infograafit uudesta strategiasta sekä yhtiön arvonluontimallista. Infografiikan tyyliä käytettiin läpi raportin esimerkiksi kestävän kehityksen ja strategisten tavoitteiden toteutumisen kuvauksessa.

Tiiviisti Cargotecin esittelevää vuosikatsausta käytetään myös esitteenä. Julkaisuun valittiin tähän tarkoitukseen sopiva, neliömäinen muoto. Taloudellinen katsaus käännettiin ruudulle sopivaan vaakamuotoon. Näiden kahden painetun osan lisäksi Avidly tuotti verkkoon pdf-muotoiset raportit hallinnoinnista, palkitsemisesta ja vastuullisuudesta (GRI).

Viiden osan raportointikokonaisuus koottiin yhteen Cargotec-verkkosivuilla ja esiteltiin painettujen osioiden sisäkansissa. 

ProComin (Viestinnän ammattilaiset ry:n) arvion mukaan vuoden 2018 raportointikokonaisuus oli erittäin onnistunut ja myös asiakas oli samaa mieltä Procomin arviosta: “Cargotecin kertomus on ammattimaisesti suunniteltu ja taitettu. Se näyttää Cargoteciltä ja vahvistaa Cargotecin brändiä. Kertomus on yleiseltä visuaaliselta ilmeeltään selkeä ja raikas, ja monet vaikeat asiat on osattu esittää taitavasti muutenkin kuin leipäteksteinä. Hienoa työtä tänäkin vuonna Cargotec”, Procomin arviossa sanotaan. 

Viiden osan raportointikokonaisuus koottiin yhteen Cargotec-verkkosivuilla ja esiteltiin painettujen osioiden sisäkansissa. 

ProComin (Viestinnän ammattilaiset ry:n) arvion mukaan vuoden 2018 raportointikokonaisuus oli erittäin onnistunut ja myös asiakas oli samaa mieltä Procomin arviosta:

 

Cargotecin kertomus on ammattimaisesti suunniteltu ja taitettu. Se näyttää Cargoteciltä ja vahvistaa Cargotecin brändiä. Kertomus on yleiseltä visuaaliselta ilmeeltään selkeä ja raikas, ja monet vaikeat asiat on osattu esittää taitavasti muutenkin kuin leipäteksteinä. Hienoa työtä tänäkin vuonna Cargotec,

PROCOMIN ARVIOSSA SANOTAAN.

Tuloksia

ProComin toimivaksi arvioima julkaisukokonaisuus on saumaton osa Cargotecin yritysviestintää. Monikäyttöiset infograafit uudesta strategiasta ja arvonluonnista tukevat Cargotecin tarinaa eri yhteyksissä. 

 

cargotec strategia
 
 
-Neljässä vuodessa Avidlyn ja Cargotecin yhteistyö on hioutunut niin, että töissä, prosessissa ja asioiden hoitamisessa ei ollut ylimääräisiä yllätyksiä. Vuosiraportoinnin yhteydessä tuskin voi käyttää ilmaisuja vaivattomasta etenemisestä, mutta kun tekijät luottavat toisiinsa ja osaavat työnsä, niin projektissa selvitään ilman ylimääräistä stressiä ja ajanhukkaa, sanoo projektipäällikkö Harri Paavola Avidlystä.
 
 
cargotec

4  vuotta yhteistyötä, joka sujuu kokoajan tehokkaammin

Projektissa käytetyt taikavoimat:

Sirpa Alhava

Lisätietoja antaa

Sirpa Alhava
Vice President, Content Business
sirpa.alhava@avidlyagency.com

Lue lisää tarinoita yrityksistä, joita olemme auttaneet eteenpäin

Opi ja kasva – lue lisää aiheeseen liittyviä sisältöjä

Image showing Mikko Nisula 2 min read by Mikko Nisula
Lomalla on vihdoin mahdollisuus rentoutumiselle ja suoranaiselle laiskottelulle....
Image showing Avidly Finland 3 min read by Avidly Finland
Joskus takavuosina ei juuri tullut kuuloonkaan tehdä markkinointiyhteistyötä kil...
Image showing Risto Etelämäki 1 min read by Risto Etelämäki