Sisältömarkkinointi on tämän päivän markkinoinnin keskeisimpiä elementtejä. Siinä kohderyhmälle tuotetaan hyödyllistä ja kiinnostavaa sisältöä, jota he arvostavat. Laadukas sisältö sitouttaa nykyisiä asiakkaita ja houkuttelee uusia yleisöjä.
Me autamme sinua luomaan sisältöä, joka on hyödyllisiä, oivaltavaa ja vie asiakasta eteenpäin ostopolulla.
Sisältöstrategia luo perustan sisältömarkkinoinnille. Sisältöstrategia tulisi rakentaa niin, että se tukee organisaation liiketoiminnallisia tavoitteita ja ajatusjohtajuutta. Sisältöstrategiassa määritellään tavoitteet, kohderyhmät, sisältöteemat, mittarit ja käytännön toimintatavat. Erityisen paljon kiinnitetään huomiota siihen, miten oikea kohdeyleisö löytää heille tarkoitetun sisällön.
Sisällöntuotannon lähtökohta on, ettei yksikään hyvä sisältö jäisi kuluttamatta. Sen vuoksi sisältöä on hyvä tuottaa monella eri tasolla:
1) Syvälliset, ajatusjohtajuutta tukevat sisällöt
2) Ajankohtaisuutisointi ja sesongista ponnistavaa myyntiä tuottavat sisällöt
3) Yhteisöllisyyttä tukevat nopeat sisältövirrat (esimerkiksi sosiaalinen media)
Näin jokainen tuotettu sisältö palvelee yleisöä toteuttaen samalla sen julkaisijan tavoitteita.
Sisältömarkkinoinnissa auttaa sujuva sisällöntuotannon prosessimme, jota on kehitetty ja hiottu asiakkaiden tavoitteita vastaavaksi. Prosessissa huomioidaan eri kanavat, työkalut sekä sisältöjen vaikuttavuuden mittaaminen. Teemme prosessin läpinäkyväksi ja tehokkaaksi hyödyntämällä ketteristä menetelmistä tuttuja avoimuutta tukevia työkaluja.
Esimerkki lehtiprosessista
Tuloksellisen sisältömarkkinoinnin ytimessä on monikanavaisuus, jossa jokainen sisältöidea käydään läpi eri kanavien ja kohderyhmien näkökulmasta. Samasta aiheesta on mahdollista saada erilaisia formaatteja niin omaan, ostettuun kuin ansaittuunkin mediaan. Sosiaalisen median palvelumme, viestintä- ja PR-palvelumme ja mediatoimistomme varmistavat, että kohderyhmäsi löytää heille hyödylliset sisällöt monikanavaisesti. Sisältöjen tavoittavuudelle luodaan mittarit, joita seurataan jatkuvasti.
Hyvää sisältöä tehdään myös yhdessä! Me osaamme kytkeä asiantuntijat vahvasti mukaan sisällöntuotantoon: valmennamme, motivoimme ja autamme heitä profiloitumaan ja toimimaan laadukkaina lähteinä erinomaiselle sisällölle.
Apua omaan sisällöntuotantoon? Lataa tästä selkeä blogioppas.
Podcast on jatkuvasti kasvava keino löytää ihmisiä ja jopa asiakkaita. Lue blogi, miksi ne ovat suosittuja. Lue lisää
Kaipaatko tukea sisältöstrategiaan tai ketterään sisällöntuotantoon?