Markkinointistrategia lähtee aina liiketoimintastrategiasta ja brändistä.
Markkinointistrategian tehtävänä on toteuttaa näiden kahden päämäärää antamalla markkinoinnille suuntaviivat. Menestyksekäs ja pitkäjänteinen markkinointi pohjautuu vahvasti asiakasymmärrykseen, näkemykseen tulevaisuuden suunnasta sekä ketterään oppimiseen.
Markkinointistrategia on ennen kaikkea näkemys:
Lisäksi markkinointistrategian on otettava kantaa siihen, miten pystymme seuraamaan tätä kaikkea, eli miten markkinointia mittaamme.
Me työstämme markkinointistrategian asiakkaan kanssa yhdessä niin, että kaikki osapuolet pohtivat, miten tehdyt valinnat vaikuttavat omaan työhön.
Valmis markkinointistrategia ohjaa markkinoinnin päivittäistä työtä ja varmistaa yhteisen ymmärryksen markkinoinnin tavoitetilasta. Sen avulla varmistamme, että konkreettiset toimenpiteet voidaan johdonmukaisesti pohjata johonkin ja arjen kiireessä suunta on jatkuvasti oikea.