Siirry sisältöön

Markkinointistrategia

Markkinointistrategia

Markkinointistrategia lähtee aina liiketoimintastrategiasta ja brändistä.

Markkinointistrategian tehtävänä on toteuttaa näiden kahden päämäärää antamalla markkinoinnille suuntaviivat. Menestyksekäs ja pitkäjänteinen markkinointi pohjautuu vahvasti asiakasymmärrykseen, näkemykseen tulevaisuuden suunnasta sekä ketterään oppimiseen.

Markkinointistrategia on ennen kaikkea näkemys:

  • kenelle haluamme markkinoida
  • missä heidät kohtaamme
  • mitkä ovat parhaat viestit heille kussakin ostopolun vaiheessa
  • mitä haluamme heidän tekevän nähtyään viestimme

Lisäksi markkinointistrategian on otettava kantaa siihen, miten pystymme seuraamaan tätä kaikkea, eli miten markkinointia mittaamme.

Me työstämme markkinointistrategian asiakkaan kanssa yhdessä niin, että kaikki osapuolet pohtivat, miten tehdyt valinnat vaikuttavat omaan työhön.

Valmis markkinointistrategia ohjaa markkinoinnin päivittäistä työtä ja varmistaa yhteisen ymmärryksen markkinoinnin tavoitetilasta. Sen avulla varmistamme, että konkreettiset toimenpiteet voidaan johdonmukaisesti pohjata johonkin ja arjen kiireessä suunta on jatkuvasti oikea.

Kaipaatko ketterää ja luovaa, uutta näkökulmaa?

Jarkko Vepsäläinen

Lisätietoja antaa

Jarkko Vepsäläinen
jarkko.vepsalainen@avidlyagency.com

+358 44 552 5011

Opi ja kasva — lue lisää aiheeseen liittyvää sisältöä

Määrittelemällä asiakaspersoonat yritys voi tehostaa ja terävöittää markkinointi...
Image showing Heidi Vidgren 2 min read by Heidi Vidgren

Tutustu muihin palveluihimme

Tutustu palveluihimme