Siirry sisältöön

Tunnista ja hyödynnä sometrendi

2.5.2016

Tunnista sometrendi

“Eipä tulisi mieleenkään hankkia tuota takkia itselleni.”

Tämä oli varmasti ensimmäinen ajatuksesi, kun näit catwalkien kevätmuotia esittelevät jutut muotilehtien sivuilla. Jos olet seurannut viime aikoina muotiblogeja ja sosiaalista mediaa, et ole voinut välttyä bombereiden eli pilottitakkien esiinmarssilta.

Yhtäkkiä jokainen arvostettu muotiblogistara on pukeutunut kyseiseen takkiin – tai vähintään nostanut sen esiin kauden suosikkeja esittelevässä kollaasissaan. Myös iltapäivälehtien tyylisivut ovat nostaneet aiheen otsikoihin.

Seuratessasi sosiaalisen median visuaalista virtaa et voi olla kiinnittämättä huomiota siihen, kuinka taivaallisen tyylikkäältä ihailemasi näyttelijä ja alan trendsetteri näyttää paparazzi-kuvassa pusakkamallisessa takissaan. Mielesi alkaa vähitellen muuttua ja avautua idealle.

 

Easy outerwear with our #ragandbone Quilted Manston Jacket

Henkilön rag & bone (@ragandbone) jakama julkaisu

 

Spent this super windy Monday doing productive things. 🍃

Henkilön Aimee Song (@songofstyle) jakama julkaisu

 

Klikkaat itsesi illalla tuttuun verkkokauppaan tarkoituksenasi selata kevättakkien valikoimaa. Hittitakista löytyy versiot niin luksusmerkeiltä, kuin fast-fashion-ketjuilta. Järki toppuuttelee vielä odottamaan, vaikka tyyliisi sopivan bomberin hankinta kutkuttelisi ajatuksen tasolla. Seuraavan kerran huomaat sovittavasi takkia myymälässä.

Jos jutun alku kuulosti tutulta, tiedät jo, miten tarina päättyy. Tämä oli tyypillinen päänsisäinen ostoprosessi, jossa somen vaikutusta ihastuksen ja unelman herättäjänä ei voi aliarvioida.

Hyvin tutulta kuulostava tarina jatkuu yleensä niin, että huomaat tarvitsevasi kyseisen tuotteen myös toisen värisenä, koska olet jo totaalisen koukussa uuteen ostokseesi. Ei turhaan sanota, että lyhyin kauhutarina on nimeltään sold out. Tämän jälkeen olet valmis tekemään lähes mitä tahansa, jotta saisit klikattua tuotteen ostoskoriin.

 

Henkilön Kenza Zouiten Subosic (@kenzas) jakama julkaisu

Sosiaalinen media muokkaa mielipidettä kuvien ja vertaissuosittelujen kautta. Mitä enemmän altistuu tyylille, sitä tutummalta se tuntuu ja kynnys omaksua trendi alenee merkittävästi.

Markkinoija, joka "kuuntelee" sosiaalista mediaa ja on perillä tulevista trendeistä, pystyy ennakoimaan ja tarttumaan nopeastikin tämänkaltaisiin ajankohtaisiin ilmiöihin sekä muokkaamaan siitä omaa kohderyhmäänsä kiinnostavaa sisältöä.

Ketterä PR-tekeminen on tärkeä osa sosiaalisen median markkinointiviestintää. Tunnistamalla pinnalla olevat aiheet ja tuomalla ne mukaan omaan some-tekemiseen voi kasvattaa oman brändin näkyvyyttä ja tunnettuutta verkossa sekä ohjata liikennettä kivijalka- tai verkkokauppaan.

Autamme sinua mielellämme hyödyntämään sosiaalista mediaa markkinoinnin ja viestinnän erilaisissa tarpeissa – oli kyseessä sitten kampanja tai jatkuva sisällöntuotanto. 

Lue lisää somepalveluistamme tai ota yhteyttä: 

Enoma Edevbaro, Digital Marketing Specialist
enoma.edevbaro@avidlyagency.com
+358 449205064

 

Kirjoitus on julkaistu ensimmäisen kerran 2.5.2016 ja sen on kirjoittanut aiemmin Avidlylla Community Managerina työskennellyt Johanna Söderlund

Opi ja kasva – lue lisää aiheeseen liittyviä sisältöjä

Alkuvuonna on julkaistu jälleen paljon dataa digimarkkinointiin liittyen. Tässä ...
Image showing Anna Salo 2 min read by Anna Salo
Hakukonemainonta eli SEM (Seach Engine Marketing) soveltuu eri tavoitteisiin ain...
Image showing Anna Salo 2 min read by Anna Salo
Miltä kuulostaa työskentely maailman toiselta puolelta käsin koto-Suomeen? Minul...
Image showing Simo Partanen 2 min read by Simo Partanen