Siirry sisältöön

#tomorrowbono – onko tässä mitään järkeä?

29.1.2019

Aloitimme aktiivisen työn paremman maailman puolesta. Valitsemme yhden yhteiskunnallisesti tärkeän kohteen ja omistamme sen muuttamiselle vuoden 2019. Kohde valitaan yleisön ehdotusten perusteella. Me laitamme peliin ammatillisen osaamisemme ja verkostomme sekä ihmistemme henkilökohtaisen intohimon muutokseen. Pro bono.

Miksi teemme tämän? Onko tämä opportunistinen viherpesu? Vai muiden haasteiden väistämistä?

Ei.

Markkinointi on tänä päivänä tekoja ja osallistumista yhteiskunnalliseen vaikuttamiseen. Olisi typerää ja vastuutontakin jäädä yhteiskunnallisten ilmiöiden ja keskusteluiden ulkopuolelle. Tomorrowbono-ohjelma on tapa osallistua vuoropuheluun. Sillä rakennetaan yhteisen paremman huomisen lisäksi myös parempia toimintaedellytyksiä asiakkaillemme, kumppaneillemme ja meille itsellemme yrityksenä.

Maailmalla menestyneimmät yritykset ja brändit ottavat rohkeasti kantaa ja toimivat näkyvästi yhteiskunnallisten teemojen puolesta. Suomessa tätä ei olla vielä paljonkaan nähty. Haluamme olla tässä edelläkävijä, sillä yritysten kautta on mahdollisuus saada aikaan todellista muutosta. Tomorrowbono-ohjelman voi ottaa myös haasteena ja kutsuna yhteistyöhön. Paremman huomisen rakentaminen ei ole koskaan ollut pois muodista. Tekemisen tavat ja vaikutuskanavat ovat vain muuttuneet.

Tomorrowbono on myös tärkeä osa yrityskulttuuriamme. Ihmiset muutoksen tekevät. Ei tekoäly, ei strategia, ei organisaatio. Ihmiset. Siksi on tärkeää, että asia, johon pyrimme vaikuttamaan ja jota haluamme muuttaa, tuntuu oikealta ja vastaa osallistuvien ihmisten arvoja.

On varmasti totta, että toiminta pelkästään markkinoinnin ja viestinnän rajapinnassa ei välttämättä vie muutosta vielä kyllin syvälle toteutuksen tasalle. Mutta uskon, että muutos voi alkaa siitä. Se on kohtaamispiste, jossa herätetään ja vahvistetaan tunteita. Ja tunteet ovat muutoksen aloittajia, kipinöitä ja eteenpäin vieviä voimia.

Palataan vielä otsikon kysymykseen: onko tässä mitään järkeä? On. Paljonkin. Mutta sitäkin tärkeämpää on, että tässä on tunnetta. Ilman sitä, jäljelle jäisi lopulta aika vähän. Koska missään ei ole mitään järkeä ilman tunnetta.

Risto Etelämäki

ps. Vielä ehtii mainiosti mukaan. Muutoskohdetta voi ehdottaa sivulla www.tomorrowbono.fi 22.2. asti.
Vaikuta, ehdota ja rakenna kanssamme parempaa huomista!

Aloita muutos tästä

Risto Etelämäki

Risto Etelämäki

risto.etelamaki@avidlyagency.com

Avidlyn luova johtaja Etelämäki on luovan suunnittelun pitkän linjan ammattilainen, joka on toiminut suunnittelijana eri toimistoissa jo yli 20 vuotta.

Näytä kaikki kirjoitukset

Opi ja kasva – lue lisää aiheeseen liittyviä sisältöjä

Ammatillista kehittämistä voi tänä päivänä tehdä monella tapaa, mutta mikä olisi...
Image showing Heidi Vidgren 1 min read by Heidi Vidgren
Määrittelemällä asiakaspersoonat yritys voi tehostaa ja terävöittää markkinointi...
Image showing Heidi Vidgren 2 min read by Heidi Vidgren
Kyky uudistua on tällä hetkellä brändien kohtalonkysymys. Kun halutaan luoda uus...
Image showing Heidi Vidgren 1 min read by Heidi Vidgren