Siirry sisältöön

Markkinoija: Näin onnistut Tubeconissa

17.8.2017

Markkinoija näin onnistut Tubeconissa

Neljättä kertaa järjestetty Tubecon keräsi jälleen viikonloppuna nuorison Hartwall Areenan käytäville. Satojen metrien pituiset jonot kertoivat, että nuorille YouTube on vahvasti yksi tämän hetken tärkeimmistä medioista. Tapahtuman suosituimpana vetonaulana oli tubettajien fanitapaamiset, eli Meet & Greetit.

Säntäily areenan käytävillä oli yhtä päämäärätöntä kuin viime vuonna, joten esillä olevilta yrityksiltä vaadittiin paljon, jotta nuoriso saatiin pysähtymään edes hetkeksi. Aktivoiva ja luovuuteen kannustava tekeminen antoi kiireiselle osallistujalle hetken hengähdystauon useammankin brändin omalla pisteellä, kun samaan aikaan huomiosta kilpailivat myös päälavan tapahtumat: musiikkikeikat ja tubettajien haastattelut.

Tsekkaa alta Zeeland Familyn vinkit, miten markkinoijien kannattaisi olla näkyvissä tässä teinien vuosittaisessa supertapahtumassa. Ota vinkeistämme vaarin ja onnistu Tubeconissa 2018!

 

HANKI TUBETTAJA KEULAKUVAKSI

Suositun tubettajan nimmarit ja selfiet tekevät tietysti kauppansa ja saavat osallistujat jonottamaan ständeille ikuisuudelta tuntuvan ajan, mutta mieti kohderyhmälle tärkeän vaikuttajan käyttämistä myös muussa yhteydessä. Pue tubettaja brändisi uuden malliston vaatteisiin tai anna hänelle mahdollisuus jakaa kirkuvalle yleisölle maistiaisia uudesta tuotteestasi – selfien kera totta kai.

Esimerkiksi Prisma lanseerasi ennakkoon uuden vaatebrändin Suomen markkinoille Diandran ja Uinon avulla.

TARJOA PIENTÄ HEMMOTTELUA JA AKTIVOIVA SELFIESEINÄ

Kukapa voisi vastustaa ilmaista pikakampausta tai -meikkiä, jonka jälkeen olet “selfie ready” ja valmiina poseeraamaan täydellisen kuvausseinän edessä. Brändin tuotteilla tehty pienikin hemmotteluhetki syventää helposti suhdetta brändiin – ja  jää ainakin muistiin kuvan muodossa. Tee ständistäsi niin innostava, että nuori haluaa jakaa kuvan ja fiiliksen hetkestä brändisi kanssa. Ja kas, hetkessä kuvanjakajasta tuleekin brändisi markkinoija ja suosittelija some-ystävilleen ja -seuraajilleen.

TEKNIIKKA HERÄTTÄÄ KIINNOSTUKSEN

Nuoret ovat pelottomia uuden teknologian kanssa. VR-lasit nähtiin tänä vuonna yhä useammalla ständillä ja vetovoimaa niillä riitti. Esimerkiksi OP antoi mahdollisuuden testata VR-laseja kuulokkeet päässä jalankulkijan näkökulmasta: miltä liikenne näyttää muiden silmin ja mitä muut miettivät tien päällä. Loistava ajoitus juuri koulujen alun aikaan.  

OTA OSAA UUTEEN ILMIÖÖN

Vuoden aikana, ennen seuraavaa Tubeconia, monet ilmiöt ehtivät vielä syntyä ja kadota. Varmaa on kuitenkin se, että brändi, joka on mukana vallalla olevassa hypessä, saa nuoren kuluttajan ajasta hetken myös itselleen. Jos et itse pysy kärryillä kaikesta, niin pyydä ihmeessä apua vaikka meiltä.

VARASTA VANHEMPIEN HUOMIO

Tubeconissa on mahdollisuus napata myös vanhemman kohderyhmän huomio. Iske kiinni eksyneen näköisinä jälkikasvunsa perässä vaeltaviin vanhempiin ja tarjoa inspiroivaa ajankulua myös heille. Esimerkiksi tänä vuonna OP:n toteuttama aikuisparkki voisi olla ensi vuonna jotain aivan muuta, kuin ilmastoitu paikka rentoutumiseen ja virvokkeiden nauttimiseen.

Haluatko olla mukana ensi vuoden Tubeconissa pysäyttävällä tavalla? Ota yhteyttä.

Lue lisää somepalveluistamme

Johanna Söderlund

Johanna Söderlund

johanna.soderlund@avidlyagency.com

Community Manager

Näytä kaikki kirjoitukset

Opi ja kasva – lue lisää aiheeseen liittyviä sisältöjä

Milloin viimeksi ilahduit brändin lähettämästä sosiaalisen median viestistä? Mil...
Image showing Antti Leino 15 min read by Antti Leino
Maailma muuttuu ja niin muuttuu sosiaalinen mediakin.
Image showing Johanna Söderlund 2 min read by Johanna Söderlund
Kyky uudistua on tällä hetkellä brändien kohtalonkysymys. Kun halutaan luoda uus...
Image showing Heidi Vidgren 1 min read by Heidi Vidgren